Det er mye frustrasjon over Apples nye operativsystem, iOS 9, og spesielt med problemstillingen «Skyv for å oppdatere» som vi har skrevet en potensiell løsning på her. Dessverre ser denne løsningen ikke ut til å fungere for alle, så her kommer vi med en nødløsning. Denne innebærer å gå tilbake til det tidligere operativsystemet, iOS 8.4.1.
Merk: Dette er den uoffisielle løsningen på problemet. Apples offisielle løsning finner du her. Prøv denne før du går videre. Dette gjøres på eget ansvar og Eplehjelp er ikke ansvarlig for eventuelt tap av data.
Har du sett denne? Pass på dette før du oppdaterer til iOS 9
Før du setter i gang, anbefaler vi at du har gått gjennom stegene i dette tipset. Dersom det ikke fungerer, kan du gå videre til stegene under. Sjekk at du har siste versjon av iTunes ved å åpne iTunes, trykk der det står «iTunes» i menylinjen og velg Søk etter oppdateringer. Dersom du har versjon 12.3, er dette den siste og du kan gå videre til neste steg.
1. Last ned iOS 8.4.1
Du finner iOS 8.4.1 på denne siden. Let etter din iPhone- eller iPad-modell og last ned filen som er merket med (Global). Modellen vi bruker nå, er en iPhone 5c, så jeg klikker på og laster ned filen som heter «iPhone5,4_8.4.1_12H321_Restore.ipsw». Du ser nå at den lastes ned øverst i høyre hjørne i Safari-vinduet ditt.
Denne filen legger seg nå i Nedlastinger, klar for å åpnes.
2. Gjenopprett enheten med iOS 8.4.1
Først, skru av enheten ved å holde inne låse-knappen og skyv for å slå av. Nå skal du sette enheten i gjenopprettelsesmodus. Dette gjør du ved å koble enheten til Mac eller PC via USB-kabelen og samtidig holde inne låse-knappen og hjem-knappen. Når du du får opp den hvite Apple-logoen på skjermen, slipper du låse-knappen, mens du fortsatt holder inne hjem-knappen.
Nå vil enheten be deg om å koble til iTunes, så gå til iTunes på Mac eller PC. Bildet på iPhone eller iPad-skjermen viser et iTunes-ikon med en ladekabel under.
3. Installer iOS 8.4.1.
Se videoen øverst på siden for å se hvordan du gjør dette. Etter at nedlastingen og oppdateringen er ferdig kan du sette opp og konfigurere enheten på vanlig måte.
Merk: Dette er den uoffisielle løsningen på problemet. Apples offisielle løsning finner du her. Prøv denne før du går videre. Dette gjøres på eget ansvar og Eplehjelp er ikke ansvarlig for eventuelt tap av data.