Skappelstrikk trengte hjelp til å optimalisere intern IT-struktur og nettsiden sin for konverteringer og digitale kundereiser. Nå er de kvitt IT-frustrasjonen og kan fokusere på salg og videreutvikling.
Les merSkappelstrikk med Dorthe, Maria og Marthe Skappel i spissen vet at hvem som helst kan komme i gang med strikkingen, og selger høykvalitets strikkesett gjennom skappelstrikk.no.
Vi har hjulpet Skappelstrikk med:
Rådgivning | Teknologi | Mennesker |
---|---|---|
Ny teknologi-struktur | IT-opprydding | Opplæring: teknologibruk |
Evaluering av verktøy | IT-infrastruktur | Opplæring: digital markedsføring |
Sky og lagringsstrategi | Skyplattform: G Suite | Opplæring: nettside |
Kartlegging av kundereise | Optimalisering av nettside | Kontinuerlig rådgivning og sparring |
Verktøy: WordPress | ||
Hosting og drift |
Utfordringen
Komplisert teknologi og teknisk oppsett
Det var mye frustrasjon knyttet til dagligdags IT-drift, mye unødvendig “støy” på grunn av kompliserte prosesser og vanskeligheten for kunder å få rask og god hjelp. Suboptimal bildehåndtering og mange produkter, kombinert med komplisert teknisk oppsett og kode gjorde nettsiden treg. Dette var utfordrende, skapte frustrasjon, gjorde at Skappelstrikk-teamet brukte unødvendig mye tid på teknologi-trøbbel og at Skappelstrikk ikke kunne utnytte mulighetene de så.
Leveranse
IT-opprydding, optimalisering av digital kundereise, nettside og markedsføring
Sammen med Marthe og Bettina i Skappelstrikk hadde vi gode kartleggings- og “brainstorming”-workshops. Målet var å få teknologien til å skape verdi og langsiktig lønnsomhet for selskapet. Vi jobbet derfor helhetlig og på tvers av fagområder.
Vi begynte med å rydde i Macer, skyløsninger og IT-problemer. Deretter forbedret vi funksjoner og deler av nettsiden som tilrettela for en bedre kundeopplevelse. Etter et vellykket prosjekt bestemte vi oss for å gå over til en samarbeidsform der Eplehjelp er ansvarlig for hele nettsiden i form av drift og utvikling. Vi begynte derfor også å jobbe workshop-basert med betalt og organisk markedsføring.
Resultat
Flere kunder, effektivisering og bedre kundereiser
I tillegg til at Skappelstrikk har tatt store digitale steg og er bedre rigget for fremtiden, ser vi at konvertingsratene øker, hendvendelsene til kundeservice minker og den interne IT-en fungerer vesentlig bedre.
Første fase av samarbeidet er nå ferdig og vi gleder oss til fortsettelsen. Vi bistår med løpende IT-støtte og videreutvikling for Skappelstrikk, og har et langsiktig samarbeid.
Nettside: www.skappelstrikk.no
Nettsiden til Skappelstrikk har flere funksjoner. Den er optimalisert for forskjellige kundereiser, er en nettbutikk og fungerer som en e-læringsplattform for folk som er nye på strikkefronten.
Vi har ryddet opp og forbedret flere deler av kundereisen, og gjort nettsiden betydelig raskere.
Skappelstrikk får daglig henvendelser der svaret allerede ligger på nettsiden deres. Dette er tidkrevende for Skappelstrikk og frustrerende for kundene. Løsningen var et smart kontaktskjema som ut ifra oppgitt informasjon, peker kunden i riktig retning for å få svar umiddelbart uten å måtte kontakte Skappelstrikk.
Har du også lyst til å rydde opp i IT-en og forbedre den digitale kundereisen? Snakk med oss
Mange SMBer sliter med å skape verdi med teknologi