Vi bruker cookies for å gi deg en bedre opplevelse av nettsiden vår. Ved å fortsette å bruke siden, godtar du bruken av cookies.Lukk melding

Derfor velger SMBer G Suite

Det er en jungel av tjenester og løsninger der ute, men når det kommer til å samle vanlige IT-behov i én helhetlig løsning står det, for de fleste, mellom Microsofts Office 365-plattform og Googles G Suite-plattform. Vår erfaring er at G Suite er den beste løsningen for mindre bedrifter. Les hvorfor i denne artikkelen.

 

Hva er G Suite?

G Suite er Googles skybaserte produktivitetsplattform for bedrifter. Her har du tilgang til alle tjenestene på nett, uansett enhet og hvor du er i verden. Du har også apper til Mac, PC og smarttelefoner. G Suite gir deg e-post, kalender, fillagring, samhandling og dokumentbehandling – alt i samme system.

Hva betyr dette for deg og din bedrift?

G-SUITE

Lavere kostnader

Siden G Suite er en helhetlig skyplattform og tilbyr de aller fleste standard tjenester SMBer har behov for, kan du samle alt på ett sted. Dette gjør at du kan kutte lisenskostnader for separate tjenester du har i dag. Mange har e-post på samme plattform som domenet ligger (f.eks. hos Domeneshop) og fillagring på en annen (ofte Dropbox), i tillegg til en Office 365-lisens for å ha dokumentbehandling (Word, PowerPoint og Excel). Disse tre tjenestene, og mange flere, er inkludert i G Suites lisenskostnad og kan spare deg for tusenvis av kroner i året.

Enklere og mer brukervennlig

De færreste mindre bedrifter har ressurser til egen IT-avdeling og drifting. Googles plattform er det nærmeste du kommer plug and play for skyløsninger. Når det initielle oppsettet er klart, kan du enkelt sette det opp for nye enheter. Administreringen av plattformen med nye brukere, aliaser og tilganger er enkelt og brukervennlig. Videre er den daglige bruken og funksjonene intuitive og det er gode løsninger for synkronisering til Finder på Mac eller Windows Utforsker på PC. Mobilappene er også funksjonsrike og enkle å bruke.

Enklere deling av filer og unik samhandling

G Suite er “born in the cloud” og laget for moderne bedrifter og nye måter å jobbe på. Det er ingen trege skrivebordsapplikasjoner og alle endringer du gjør synkroniseres rett i skyen. Dette legger til rette for samhandling. Flere kan jobbe i samme dokument på samme tid, og endringene vises umiddelbart hos kollegaene dine, slik at dere slipper utallige versjoner av samme dokument som sendes frem og tilbake via e-post.

Innebygget sikkerhet i verdensklasse

Med stadig mer data i skyen, øker også fokuset og behovet for sikkerhet. G Suite har et enormt fokus på sikkerhet og er i førersetet når det kommer til sikring av data. Gode sikkerhetsmekanismer som to-faktor-autentisering og kryptering er på plass fra start, og må bare aktiveres av brukerne. Med riktig oppsett av G Suite er sikkerheten så god at ansatte er den største sikkerhetstrusselen.

Konklusjon

Vår erfaring tilsier at for mindre bedrifter hvor ITen bare “skal fungere” og samhandling og brukervennlighet er viktige parametere, kommer G Suite ut som det beste alternativet. Det er ikke like funksjonstungt som konkurrentene, men funksjonene som mangler er det de færreste som faktisk har behov for. Plattformen gjør det enkelt å komme seg opp i skyen og er godt bygget for skalering. Den daglige bruken er enkel og “bare fungerer” som gjør at du kan bruke tiden din på verdiskapende aktiviteter fremfor å knote med et IT-system som hikker.

Hvordan skal du gå frem?

Det er mange faktorer som skal vurderes, men hovedlinjene er:
1. Kartlegging av organisasjonen og behov (vi tilbyr gratis IT-kartlegging)
2. Valg av løsning
3. Oppsett av løsning
4. Implementering og opplæring

Struktur og riktig oppsett fra starten er kritisk for å unngå følgefeil i fremtiden. Hvilken løsning skal du velge? Hva passer for dere? Hvordan settes det opp?

Vi har implementert G Suite og andre skyløsninger for titalls bedrifter og kan bistår gjerne i prosessen. Sammen vurderer vi dagens arbeidsmåte, menneskene i organisasjonen, miljøet rundt og programmer som er kritiske for dere i dag. På bakgrunn av dette setter vi opp den løsningen som best mulig tilrettelegger for samhandling, produktivitet og effektivitet. Vi har også et stort fokus på opplæring i etterkant for å få mest mulig nytte av nye systemer.

Ta kontakt med oss eller kom innom for en 30 minutters kostnadsfri IT-kartlegging